Kleuterschool : inschrijvingsprocedure

Het leerlingenaantal van onze school stijgt jaar na jaar.  Om organisatorische reden zijn we genoodzaakt we het aantal inschrijvingen beperken.

Net zoals vorig schooljaar werken we met een aanmeldingsprocedure.

Van 27 februari 2024 om 10 uur tot en met 19 maart 2024 om 16 uur zal u uw kind kunnen aanmelden. Je kan slechts één maal aanmelden voor je kind. Na de registratie van de gegevens ontvangt de aanmelder een overzicht van deze gegevens. .

of surf naar https://schransdriesbeersebao.aanmelden.vlaanderen/

Op het einde van de aanmeldingsperiode zullen we de kandidaten ordenen. Er wordt voorrang gegeven aan kinderen die al broers of zussen op school hebben en aan kinderen van personeelsleden.
Voor de anderen hanteren we het criterium ‘afstand’. We berekenen de afstand van het domicilieadres tot onze hoofdingang.

Ten laatste op 19/4 worden de resultaten bekend gemaakt. Wie gunstig werd gerangschikt, kan inschrijven van 22 april tot en met 13 mei. Verdere praktische info over de inschrijving volgt.

Niet-gunstig gerangschikte leerlingen krijgen een weigeringsdocument en informeren we over hun plaats op de wachtlijst.
Als er geen wachtlijst is, starten de vrije inschrijvingen op 23 mei.

De aanmeldingsprocedure verloopt volledig digitaal. De internetlink naar het aanmeldingssysteem verschijnt op 27/2 (in de loop van de dag) op onze schoolwebsite.

Wie hierbij graag hulp heeft, kan een afspraak maken met een medewerker van het schoolsecretariaat.

Het aantal vrije plaatsen per geboortejaar :

GeboortejaarAantal beschikbare plaatsen
202250
202115
20209
20190
Aangepast op 26/02/2024

Opdat alles correct verloopt, werd er een ombudsdienst samengesteld met een vertegenwoordiger van de erkende oudervereniging van onze school en een vertegenwoordiger van het schoolbestuur.
Bovendien is er een beroepsmogelijkheid bij de CLR (Commissie inzake Leerlingenrechten).

Het reglement van orde van de ombudsdienst, de werking en uitleg over de te volgen procedures (ombudsdienst en CLR) zijn te verkrijgen op het schoolsecretariaat.

Voor vragen, ondersteuning kan u terecht bij een medewerker op het schoolsecretariaat of bij de directie,
bereikbaar via telefoon : 014 61 13 48 of via mail:info.gbsschransdries@beerse.be