De werkgroep SPORT en GEZONDHEID nodigt u uit om mee te kijken naar:

Onze speelkoffers: Elke week krijgen de kinderen een andere speelkoffer met allerlei sport- en spelmateriaal om tijdens de speeltijden mee te spelen.

De dag van de sportclub

De klassencompetitie ter voorbereiding van de scholenveldloop van Beerse

Onze wekelijkse TURNLES

Elk schooljaar hebben zowel de kleuters als de lagere schoolkinderen een sportdag !

Het 2de tot het 6de leerjaar gaat elk jaar schaatsen op maandag na de krokusvakantie.

Van het oudercomité krijgen we elke woensdag een lekker stukje fruit, wat wij heel lekker en vooral heel GEZOND vinden.

Er zijn ook enkele activiteiten op woensdagnamiddag. Deze worden georganiseerd door MOEV en WSGB (werkgroep sport van de gemeente Beerse )

MOEV ondersteunt de school om een kwaliteitsvol, gestructureerd bewegingsbeleid uit te bouwen en in te bedden in het gezondheidsbeleid. Zo ontstaat er een bewegingsrijke schoolcultuur!

De kinderen kunnen zich ook inschrijven voor de middagsport op donderdag (enkel voor de derde graad) of de sportsnack op vrijdag (voor heel de lagere school) na school, in samenwerking met de gemeente Beerse.

Wij werken ook aan minder afval op school. Daarom brengen we een doosje met ons tussendoortje en een drinkbus mee naar school en laten we de papiertjes en brikjes thuis.

De week voor de krokusvakantie doen we mee met de week van de KEI-GEZONDE kempen.

Onze kinderen van het zesde leerjaar zijn SPEELMAATJES voor onze kleuters. Zij gaan spelletjes spelen en helpen bij onze kleuters tijdens de middagpauze.

In de kleuterschool hebben we bewegingskaarten voor extra bewegingsmomentjes tussen de lessen.