Voorleesweek 2023
Ook dit schooljaar kwamen papa's - mama's - grootouders - leerkrachten op pensioen - ... voorlezen in onze klassen in de voorleesweek van 18 tot 23 november ..?
Lees verderEen bredere kijk op evalueren
In onze school willen we evalueren zeer breed bekijken. De redactie van Imago - het tijdschrift van OVSG - kwam op bezoek om te kijken hoe we dit aanpakken.Klik HIER om hun artikel te bekijken ...
Lees verderLeesplezier
Plezier beleven aan lezen, voorlezen, ...en onze kinderen stimuleren om meer te lezen ! Ondek je mee ons leeshuisje ?
Lees verderSTOS – KRIJT
We streven naar minder financiële stress voor ouders en minder onbetaalde schoolfacturen. Een goed doordacht kosten-en armoedebeleid op onze school draagt hiertoe bij. In onze school willen we de betrokkenheid van het ganse schoolteam vergroten, om bewust en vaardig om te gaan met armoede. Zo zorgen we er samen voor dat alle leerlingen op onze school, ook de leerlingen in armoede, genieten van de beste onderwijskansen. We willen de mogelijkheden van kansarmen als ‘standaard’ nemen. We hebben nagedacht over welke preventieve maatregelen we kunnen opnemen/verbeteren. Ook durven we versoberen om participatie haalbaar te maken voor iedereen (ouders/kinderen). Om de drempel...
Lees verderComputationeel denken
Computationeel denken is het menselijk vermogen om complexe problemen op te lossen en daarbij computers als hulpmiddel in te zetten. Je leert de leerlingen problemen oplossen door het probleem op te splitsen in kleinere problemen, door toepassing van algoritmes en stappenplannen, door abstracties of patroonherkenning. Dit zijn vaardigheden die in de verschillende leerplannen al aan bod komen. In de 21ste eeuwse vaardigheden is computationeel denken een basisvaardigheid naast lezen, schrijven en rekenen.
Lees verderOVSG kwam een kijkje nemen
In onze school werken we met co-teaching. Hierbij staan meerdere leerkrachten samen in 1 klas. OVSG kwam een kijkje nemen hoe wij hiermee aan de slag gaan.
Lees verder